Udělejte si radost kreslením postaviček manga. Představíme vám techniky, tipy a návody, jak je nakreslit. Pokud z počátku kreslení postaviček nepůjde podle plánu, tak to nevadí. Následujte svůj styl a kreslete tak dlouho, dokud se na papíře nebo skicáku před vámi neobjeví vaše vysněná postava manga. |
O mangaManga vznikly v Japonsku a jsou stále velmi populární. Termín „manga“ se skládá ze dvou slov – „man“ (vtipný) a „ga“ (kresby). Dá se tedy přeložit jako legrační kresby nebo obrázky. Manga se obvykle kreslí černobíle. Dynamické a živé efekty podporují atmosféru a vyobrazené scény. Mangaka je termín pro autory manga, kteří vypráví příběh. V tradiční manze je příběh vyprávěn zprava doleva a zezadu dopředu. S čím se vám budou manga nejlépe kreslit? Německá značka Faber-Castell nabízí řadu uměleckých popisovačů Pitt Artist Pen Manga vyvinutých ve spolupráci s mangaka. |
Jaké nástroje budete potřebovat?
Bezprašná guma Dust-Free Pravítko Kružítko Figurína
|
Čím dělat nákresy manga
Mikrotužkou TK-Fine 0,5 mm udělejte hrubé náčrty a obrysy. Čáry pak vymažete gumou Dust-Free. |
Grafitová tužka Goldfaber B je měkká tužka, která se dobře hodí na stínování. Při stínování vedete tužku naplocho přes papír. Zkuste použít menší nebo větší tlak a uvidíte, jaké efekty to vytvoří.
|
Fineliner Pitt Artist Pen Manga
Finelinery Pitt Artist Pens Manga jsou skvělým nástrojem pro skicování a ilustrování. Jistě oceníte jejich extrémní světlostálost, voděodolnost a hlavně to, že neprosakují skrz papír.
XS (0,1 mm) použijte ke kreslení jemné hlavní linie. S (0,3 mm) použijte ke zdůraznění hlavních linií. F (0,5 mm) je ideální pro plnění menších oblastí. M (0,7 mm) je na kreslení čáry rámečku a k vyplnění menších až středně velkých ploch. |
Popisovače Pitt Artist Pen Brush
Kromě finelinerů jsou v řadě Pitt Artist Pens i popisovače Brush se štětečkovým hrotem. Jemný štětečkový hrot zaručuje maximální pružnost a spolehlivý průtok inkoustu. Lze je použít na kreslení silných i tenkých čar, vybarvování ploch i kreslení detailů. Popisovač se štětečkem B je na vybarvení větších oblastí. Se štětečkem SB vybarvíte středně velké až velké oblasti. S hrotem šíře SC a dlátovitým tvarem hrotu se můžete pustit do široké škály linek a tvarů. Šedé tóny štětečkových popisovačů vás podpoří v práci se stíny. Popisovače se štětečkovým hrotem jsou i v různých barvách.
|
Proporce lidského těla a vykreslení charakteru manga
Na začátku je nejlepší použít vzorec pro kreslení typické manga postavy. Výška hlavy funguje jako základ pro proporce těla. Pokud si označíte výšku hlavy šestkrát nad sebou, máte dobrý základ pro vytvoření vyvážené manga postavy.
Nakreslete své první pózy pomocí tužky a naučte se jednotlivé části těla spojit a pak i rozpohybovat. Postupně rozvíjejte i trojrozměrný rozměr obrázku. Nejprve nakreslete obrys postavy a pak zdůrazněte světlo a stín pomocí světlých a tmavých oblastí. |
Charakter
Co je dobré vědět
Některé manga postavy mají jedinečné vlastnosti, které se mají vyvíjet v čase.
V manze jsou definované archetypy se specifickými vlastnostmi, které jsou typické pro konkrétní manga postavu.
Hlavní typy
Shônen je jméno pro chlapce. Obličej má hranatý. Obočí a oči signalizují sílu a odhodlání. Vlasy jsou výrazné, mají dynamické prameny.
Shôjo je jméno pro dívku, která má extrémně velké oči, jejichž prostřednictvím se komunikují emoce této postavy.
Shônen představují mladé mužské postavy. Tahy obličeje jsou hranaté, postavy mají výrazné oči. Shônen jsou bez vousů, což znamená, že výrazy obličeje těchto postav mohou mít lehce ženský vzhled. Výrazy ve tváři pomáhají čtenáři vyčíst emocionální stav, ve kterém se zrovna daný hrdina ocitá. Obličej by proto měl být nakreslen se spoustou detailů. Procvičit strukturu tvaru obličeje si můžete na šabloně níže. | |
Obličej
2. Obrysy spodní poloviny tváře – uši umístíte na vodorovnou čáru kříž. 3. Na vodorovnou čáru nakreslete i oči s obočím nahoře. Asi v polovině mezi očima a bradou nakreslete nos. Umístěte ústa do středu mezi nos 4. Nyní přidejte vlasy a nakreslete obrys účesu nad oválný tvar. Úpravou tohoto postupu můžete vytvořit nekonečné množství různých znaků. Stačí přidat různé účesy a doplňky. |
Shôjo jsou ženské postavy podobné dívkám. Typickým znakem jsou předimenzované oči. Díky nim postavička dosáhne vysoké míry projevených emocí. Nejprve načrtněte tužkou celou postavu. Umístěte oči ve velké vzdálenosti od sebe, níž ke středové čáře hlavy. Poté obkreslete hlavní linie pomocí tenkého finelineru XS. Na hlavě nakreslete jemné linky k naznačení pramenů vlasů. Tento fineliner je ideální pro přidání detailů do očí. Kolem zornic nakreslete jemné čáry tak, aby oko získalo lesklý vzhled. Všimněte si, že odrazy světla v oku mají tvrdý okraj a zůstávají bílé.
| |
Vlasy
Začněte kreslit vlasy brushovými popisovači a to od temene hlavy. Předkreslete si prameny vlasů v různých délkách. Postupně vybarvujte jednotlivé prameny. Střídejte tlak na popisovač, abyste dosáhli různé šíře tahu a dodali tak vlasům přirozený vzhled. Měkká špička ve tvaru štětce popisovače Pitt Artist Pen Brush SB nebo B jsou ideální pro kreslení odlesků světla ve vlasech. |
Stínování
Vytvořte obrysovou kresbu pomocí finelineru Pitt Artist Pen XS nebo S a pečlivě vymažte předkreslenou kresbu tužkou. Rozhodněte, na které straně obrázku bude světlo. V zobrazeném příkladu zdroj světla přichází zprava. Nyní přidejte tmavší šedé tóny pro hlubší stíny a to pomocí brushového popisovače. |
Ruka
Obdélník lze použít pro dlaň nebo základnu ruky. Použijte oválné tvary pro prsty a palce. Další věc je jemně naznačit články prstů a kreslit záhyby v dlani. Nezapomeňte na klouby na zápěstí.
|
Návrh postavNež nakreslíte svůj první manga storyboard, nejprve si nakreslete kartu s návrhem znaků jednotlivých postav. Při kreslení scénáře můžete tyto karty kdykoli použít ke kontrole, zda aktuální výkres odpovídá originální postavě.
|
Členění příběhu mangaTradičně jsou příběhy manga kreslené do panelů, které jsou rozdělené svisle do 3 řádků a vodorovně do 1 až 3 oken. Nejprve načrtnete rámeček panelu tužkou a pak až budete spokojení s rozložením, tak obtáhnete popisovači Pitt Artist Pen M. Pak následuje postava, bubliny s textem a pozadí. Tradiční manga se čte zprava doleva a od shora dolů. Ale už se setkáte i s mangy ve standardním evropském směru čtení zleva doprava. |
Co je dobré vědět
Vyberte si zajímavou sekci vašeho příběhu a část obličeje s určitou emocí udělejte ve větším detailu.
Vybarvování
Vpravo je příklad pro vybarvení kresby. Vytvořte výkres a přidejte hlavní obrysy s finelinerem XS. Přidejte barevné vrstvy na obličej, vlasy a oblečení. Na oči použijte základní barvu, a to nejprve přes celé oko, ponechte jen bílé části pro odraz světla. Dokud je základní barva ještě mokrá, rychle přidejte tmavší odstín pro zorničky a oční víčka. Překrýváním barev ještě za mokra vzniká měkký přechod. V posledním kroku prohlubte oko překreslením tmavším odstínem barvy, která by měla být také aplikovaná na mokrou vrstvu světlejší barvy.
|
Co je dobré vědět
Barevně nakreslená manga jsou obvykle použitá na obálku.
Tobira
Mangy jsou rozděleny do kapitol. Každá kapitola začíná titulní stranou tak zvanou Tobira. Tobira představuje obsah příslušné kapitoly a nese její název. Při navrhování Tobiry je důležité ponechat dostatek prostoru pro nadpis / titulek. |
Co je dobré vědět
Tobira může být nakreslena černobíle nebo barevně
Máte raději klasické komiksy? Podívejte se na komiksovou rodinku Famazings.
Tip: Kam se všemi těmi linery? Mějte je na jednom místě. Doporučujeme pouzdro na tužky.