Skip to main content
Prvňáčci

Rozhovor s paní učitelkou prvňáčků

Máte doma budoucího prvňáčka a zajímá vás, jak dítě do školy připravit? S čím mají děti problémy a co je baví? V rozhovoru nám odpovídala paní učitelka prvňáčků z Benátek nad Jizerou.

 

Jak dlouho už učíte, jak jste se dostala k prvňáčkům?

Učím 28 let. Protože jsem začínala svou pedagogickou kariéru v mateřské škole a mám k malým dětem velký vztah, preferovala jsem první stupeň. No a v této škole se právě uvolnilo místo v 1. třídě.

 

Kolik máte žáků ve třídě, jaký by byl ideální stav?

Ve třídě je 27 dětí – což je opravdu hodně! Ideální stav by byl do 20 žáků.

 

Co je největším problémem u dětí ze začátku školního roku a později?

Problém je s velký nárůst logopedických vad, nesamostatnost, malá doba soustředění na práci. Později jsou problémy spíš s trpělivostí u práce (zvláště když se hned nedaří) a s dodržováním dohodnutých pravidel práce i chování.

 

Je většina dětí ve škole spokojená?

Většina je nadšená! Novými hrami, střídáním činností, rychlým postupem v učení.

Školní třída

 

Co vás na učení baví?

Okamžitá zpětná vazba od dětí i rodičů, ale také každodenní pestrost, neposlední řadě i možnosti dnešních metod práce a pomůcek (např. interaktivní tabule).

 

Co vás nejvíce trápí, co byste změnila?

Legislativu! Nesmyslná nařízení, slovíčkaření v zákonech a vyhláškách s nedomyšlenými následky, normativy.

 

Co byste doporučila rodičům, jak děti do první třídy připravit?

Mluvit s nimi, mluvit s nimi a mluvit s nimi! Naslouchat dítěti, povídat si o světě, číst knížky, chodit do přírody. Vypustit ze života dítěte televizi, DVD, videa, počítač, super drahé hračky, které v dětech neprobouzí žádnou fantazii. Vést ho k samostatnosti ve všech oblastech (v oblékání, v jídle, v práci, hře i v názorech).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *